Prefabrik evleri yaptırmayı düşünen okurlarımız genelde bizlere yada bize bağlı olan şirketlere ruhsat nasıl çıkar? bu iş zor mudur? Biz mi yapacağız? Siz mi yapacaksınız bizim adımıza? gibi bir çok soruda bulunurlar ama mimarların ev planları ile ve gerekli bir kaç evrak ile başvurduktan sonra çıkartılan fakat biraz zaman alan işlem ama bu işlem imkansız bir işlem değil. Yada çok zor bir işlem kesinlikle değil. Biz gerekli ve detaylı bilgileri aşağıda verdik.
Ruhsat işlemleri nasıl yapılır?
Ruhsat işlemleri için her bölgenin belediyesinin farklı uygulaması var. Bu yüzden ruhsat işlemleri için gerekli evrakları ilgili belediyeye danışarak öğrenmek gerekiyor. Daha sonraki adım ise prefabrik evi yapacak firmadan statik hesap dosyası ve mevcut projeyi almak. Bu adımdan sonra da basit bir temel betonu dökülür ve ruhsat işlemlerine başvurulur.
Yapı ruhsatı kaç kere alınır?
Yapı ruhsatı yalnızca 1 defaya mahsus veriliyor. Bu sebeple ruhsat alındıktan 5 yıl içinde projenin tamamlanması gerekiyor. 5 yıl sonrasında ise süre uzatılabilir.
Prefabrik evin ruhsat işlemleri nasıl yapılır?